Vilse i pannkakan

Min yoga instruktör Janet har åkt till Sverige så jag provade på ett Hatha yoga pass på klubben istället. Hatha är en mjukare form av fysisk yoga. Passet var jätte lugnt och utan musik. Det var ok men lite trist. Jag skulle kunna gå på det igen om jag vid något tillfälle är begränsad och inte kan träna som vanligt. Jag insåg även att jag sprang in i rätt person när jag träffade Janet första gången. Hon är fantastiskt duktig instruktör och bra på att justera, hjälpa och se till att vi får ut maximalt vid varje träningstillfälle.

På vägen hem gjorde jag det mest klantigaste. Jag såg att buss 9A, som går hela vägen till vår dörr stod inne på busstorget. Jag hoppade på den och tog fram min trevliga telefon och började knappa på den. Efter ett tag tittar jag ut och känner inte igen mig alls. Jag hade hoppat på fel buss! Haha!
Så snabbt beslut, hoppa av nu och gå tillbaka eller åka med bussen runt och tillbaka. Jag bestämde mig för att hoppa av då jag bedömde att vi inte åkt så långt och jag visste heller inte hur långt bussen skulle åka. Jag trodde mig veta ungefär var jag var och det visade sig att där var jag inte.. Efter lite virrvarr hittade jag tillbaka till busstorget och jag kom dit samtidigt som bussen jag klivit av var tillbaka igen. Jag skrattade gott åt mig själv.

"I am not lost for I know where I am. But however, where I am may be lost" 
-Winnie the Pooh


Kommentarer

Populära inlägg