Tuesday

I förmiddags tog jag med Dorian till poolen på klubben. Det tog oss ungefär 45 minuter att gå dit, en promenad som annars tar max 10 minuter. Det är ingen brådska på små barn. Solen hann gå i moln innan vi hann fram, vilket inte egentligen inte spelade så stor roll då det fortfarande var varmt i luften.
Klockan 9 var vi framme och det var jag och en till mamma med sina pojkar vid poolen.
Vi plaskade runt en stund och gick sedan hem till lunch och åt smaskiga köttbullar, gräddsås och potatis som Mia hade gjort.

Jag skulle möta en kompis på eftermiddagen och hon meddelade att hennes dotter var sjuk och fick ställa in. Efter att jag lämnat Wilbur på skolan gick jag till gymmet, min bästa kompis!

Imorgon skulle jag ha träffat Diana som nu också har ställt in på grund av sjukdom. Så jag vet inte vad jag ska hitta på istället. Kanske att jag ska ta och åka till Ikea, vilket är så fruktansvärt tråkigt och bara är ett olustigt måste. Hmm, får tänka på saken till imorgon...

Sam min käre man befann sig igår i norra Laos. Laos tillhör de minst utvecklade länderna i världen.
Till middag fick de igår avnjuta komage, inälvsmat, insekter, skalbaggar och kackerlacka. Råvarorna var mer eller mindre färska och tillagade. Jag ska be Sam skriva om sina upplevelser på resor rund omkring i Asien. Det är intressant!








Kommentarer

  1. Läckra godbitar! Vad för slags tilltugg är de där runda, aningen håriga, sakerna som någon håller upp ett exempel av framför anrättningen för lufttorkning?

    /Jens

    SvaraRadera
  2. Hej Jens!

    Jag lyckades bara få svaret att det var näsa från djur. Det kunde jag gissa själv. Jag tror det var från typ bäver eller skunk. Jag smakade aldrig.

    När vi väl lämnade de norra bergsbyarna så har vi hittat riktig mat. Laotisk mat är normalt väldigt god men lömsk. En oskyldig grönsaksrätt kan ha dold supersuperstark chili som känns som en svetslåga rakt in i munnen. Det kan jag hantera och uppskatta, värre dagen efter när svetslågan bränner lika jävligt på vägen ut.

    Hej svejs!

    SvaraRadera
  3. När man har avnjutit den håriga skunknosen med svetslågechilin, så kanske man behöver lite avkoppling. Då är det tänkt att man ska betrakta restaurangens samling av almanackor, alla med tjusiga damer som motiv. Kan det vara så?
    /Jens

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg