Pladask

Igår lyckades jag med att trilla. Jag trampade snett och tappade balansen så att jag trillade pladask på marken. Olyckan inträffade efter mitt yoga pass och jag var på väg till plazan för att fixa några saker. Jag fick några diamanter från mitt armband intryckt i handen och det var enda skadan jag kände. Jag gjorde det jag hade planerat och tog sedan bussen hem. Jag tog Wilbur till skolan och eftersom vi missade bussen bar jag honom dit.
Jag träffade Annelie över ett glas vin och fick efter ett tag känslan i foten att den somnat. Tänkte inte mer på det och hade helt glömt bort att jag trillat på morgonen. Strax efter bröt vi upp och jag gick till frisören. Då började foten att värka och jag funderade om jag gjort något konstigt på yogan. Sedan ökade värken något ofantligt mycket och jag kom på att det säkert var från mitt fall på morgonen. När jag var färdigklippt hade jag så ont att jag visste inte hur jag skulle ta mig ut från frisören. Jag haltade bort till bussen och smärtan var fruktansvärd. Helt förstörd av smärta och tanken över att den kanske är bruten och vi hade en middag med Samuels kollegor inbokade på kvällen samt att Samuel har bokat en överraskningsnatt någonstans för att fira vår bröllopsdag vilket jag absolut inte ville missa. 
Jag haltade till läkaren lite smågråtig och förbannad över hela situationen. Jag skulle ju på middag på kvällen och lördag till söndag fira vår bröllopsdag!! Sam hade ordnat med Mia att hon tar barnen även söndag morgon.
 Läkaren konstaterade att jag behöver en röntgen. Jag kunde åka direkt eller som idag. Jag fick värktabletter och kryckor.

Så jag bestämde mig för att äta middag med Sam och kollegorna. Mötte upp dem oduschad, osminkat, smått sliten av smärtan men fin i håret i alla fall.
Det var fyra smurfar jag mötte, alla i blå skjortor. Hihi!

Värktabletten fungerade snabbt och jag satt med foten högt hela middagen. Vi bestämde oss för att avvakta med röntgen till morgonen istället.
Idag är foten mycket bättre. Jag har ingen smärta mer än när jag vinklar foten och jag kan gå utan kryckor så det är antagligen ingen fraktur. Vi kommer att åka på äventyret Sam ordnat med och blir foten värre till imorgon åker vi till sjukhuset och röntgar då istället.

Kommentarer

Populära inlägg