Återigen till Island Health

Så var det dags att återigen besöka Island Health. Den här gången var det Dorians (o)tur. Han körde sin scooter och föll rätt på kanten på vårt soffbord som är i glas och slog i pannan. Jag kom hem från träningen strax efter att det hade hänt och möttes av en stor vit/röd bula. Mia hade kylt den med is, han hade inte tuppat av och inte kräkts. Han lekte glatt när jag kom hem och visade mig sin panna, som var ajaj, var han hade trillat och hur han hade trillat. Jag ringde Island Health för att rådfråga om jag skulle komma eller inte och de tyckte att det var lika bra att vi träffade en läkare eftersom Dorian är så ung.
Han var ok, vi fick ibuprofen mot smärtan och vi skulle vara vaksamma om han ändrade sitt beteende.

Väl hemma igen fick han strax ett raseriutbrott som han ofta får vid en motgång, kastar sig så han slår i grinden och träffar såklart bulan.
AJAJ!
Bulan växte något enormt och blev blå/röd/svart. Jag har nog aldrig tidigare sett så stor bula på någon.
Sedan försökte jag hålla honom lugn, se till att han inte kastar sig handlöst i varesig soffan eller våra stora sittsäckar (annars mycket vanligt förekommande) och framför allt se till att han inte blir upprörd över något då han kan kasta sig handlöst oavsett var han är och då kan slå i det mesta, golv, väggar bord etc Det är lättare sagt än gjort med denna pojk...
När Mia kom hem med Wilbur undrade hon vad som hade hänt med Dorian?! Han ser värre ut nu än när ni lämnade.

Nåväl, han är ok och på gott humör. Bulan är inte längre så stor men han har ett stort blåmärke kvar.
Jag visar er ingen bild på bulan, jag besparar er den synen.


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg