Varmt och trassligt

Det är lite trassligt på tråden mellan Japan och Hong Kong så det är inte det lättaste att ha kontakt med Sam. Framförallt är det sms:en som inte kommer fram och det känns lite konstigt att inte kunna ha den kontakten löpande under dagen.

Idag har vi haft det varmt och jag är återigen tacksam över att enbart behöva klä på mig ett tunt linne och shorts. Fya för att behöva bära arbetskläder som långbyxor och skjorta en sådan här dag.

Jag och Wilbur har hängt vid poolen, barnen har varit i skolan och ikväll åkte vi alla fyra till Plazan och åt glass. Det gäller att äta i ett rasande tempo i den här temperaturen. Vi klarade det galant och barnen tyckte det var jättekul.

Jag har glömt hur mycket folk det faktiskt är på Plazan en sommarkväll som denna. Det är en otroligt härlig stämning.

Barnen skulle även ha en croissant innan vi skulle hem och när de sitter och äter dessa kommer Grace fram och barnen, framför allt Wilbur blev superglad. Grace bar omkring på honom, de skrattade, skojade och tittade på fjärilar. Sedan köpte hon ytterligare snacks åt Wilbur. Det var sent och vi behövde åka hem, Wilbur blev först jätteledsen och skulle stanna hos Grace. Det gick lika bra med Mia  så snart vi börjat gå mot bussen.

2 sekunder tog det för barnen att somna när vi kom hem. Nu hoppas, önskar, ber, gör sovdansen för att de ska sova till klockan sju..

Och jag har fått tag på kokosnötsmjöl i DB! Wihii, imorgon ska jag baka bröd! 




Kommentarer

Populära inlägg