Inget vabbande för mig

Jag är så tacksam över att vara här i Hong Kong med den standarden vi har under småbarnsåren och slippa vabba nästintill ständigt på grund av sjukdomar som små barn åker på regelbundet. Jag kan i lugn och ro ta hand om barnen och behöver inte oroa mig eller stressa mig över mitt arbete som inte blir gjort då jag är hemma. Jag uppskattar att inte utsättas för jämställdhets hetsen som annars kräver att jag ska sköta ett arbete utöver mammarollen. Samuel kan fokusera på sitt och jobbet och jag kan fokusera på familjen, mig själv och barnen. Mia sköter hushållet och stöttar. Det är win, win, win. Jag saknar inte Sverige i detta avseende.




Kommentarer

  1. Det låter helt rätt, Sara. Anastasia och jag kommer också lägga upp våra (troligen snart annalkande) småbarnsår på liknande sätt: alltså att jag jobbar och hon stannar hemma. Hon kan med utländska ögon inte förstå varför alla unga kvinnor i Sverige stressar ihjäl sig, och läxar upp varandra om olika tillkortakommanden. Barnen kompenseras med aktiviteter och presenter (och blir odrägliga små rackare).
    Hälsar,
    /Jens

    SvaraRadera
  2. Härligt Sara! Många borde avundas dig som har denna möjlighet! Själv hade jag gärna valt den formen, om det hade funnits möjlighet... Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, en hemmaman och en hushållerska hade varit toppen ;) Jag får se till att skaffa ett jobb där jag tjänar 3 gånger så mycket som jag gör idag så vi kan leva enkelt vi också :D

    Bra att du trivs Sara!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg