Tung Chung

Jag hade en helt oplanerad förmiddag idag. Mia gick ut med Dorian och jag var med Wilbur. Efter att vi lekt krascha-alla-bilar-i-dörren leken så yrade vi ut. Vi hamnade på en buss till Plazan och Wilbur fick sin sedvanliga macka med juice från bageriet. Jag sprang också på ett par mammor som jag känner och vi han säga några ord till varandra i förbifarten innan vi satte av efter våra barn igen. Sam sa höromdagen att han tycker att det är så besvärligt att träffa andra när barnen är med, att det är så svårt att föra ett samtal. Vilket det ju faktiskt är. Det som skrämmer mig och som jag tycker är svårt är att jag inte längre vet hur man håller ett helt samtal med vuxna personer där vi inte blir avbruta i ett eller plötsligt måste gå och inte ens hinner säga hej då.  

Efter att jag lämnat Wilbur på skolan åkte jag till Tung Chung, alltså inget tråkIkea idag. I väntan på bussen blev jag galet attackerat av sandflugor. Jag hade inte med vårt nyinköpta myggmedel eftersom jag inte skulle vara ute någonting. Det räckte med de få minutrarna som jag väntade på bussen för att jag skulle ha röda bett överallt på mina armar och ben. Hade jag levt i Sverige på 1700-talet hade de tagit mig för Pesten. 

Efter middagen tog jag med Wilbur till poolen på klubben. Idag hade jag med tvål och schampo så jag kunde på plats duscha av honom, sedan var det bara raka vägen upp i sängen när vi kom hem. Han somnade på två minuter.


Kommentarer

Populära inlägg