Glada barn, glad Mia, glad jag

Barnen blev jätte glada i morse när de vaknat och fick syn på att Mia var hemma igen. Ögonen lös på dem av lycka och Dorian gjorde sin glädjedans. Det är härligt att ha henne tillbaka igen och hon är nöjd med sin semester. Jag fick nya träningskläder och barnen fick mango i komma-hem-present av henne.

Jag har passat på att ägna mig lite tid utan barnen. Jag började morgonen med ett pass på gymet och tränade löpning, squats och chins. Jag hade packat med mig badkläder och bok för att direkt efter lägga mig vid poolen. Så visar det sig att den är stängt på grund av rengöring. Gah, för första gången när jag ska få lite egentid vid poolen. Men, mig lurar det inte! Vi har en egen pool i Chianti. Så jag gick via mataffären, köpte några muslibars och vatten och la mig vid poolen med min bok.

Efter lunch lämnade jag Wilbur på skolan och gick vidare till ett nytt spa ställen, som precis öppnat vid NPlazan. Jag hade planerat att även unna mig en skön massage idag undertiden barnen är i skolan. Så visar det sig att de har stängt på måndagar. Gah! Men, mig lurar det inte. Jag åkte till andra plazan och Sense of Touch och fick direkt en tid.

När vi börjat och massören känt mina allt för hårda nacke/skuldror/axlar frågade hon om jag ville förlänga tiden till 90 minuter istället. Så det gjorde jag!

Sam har långsamt skumpat fram i en bil hela dagen på väg till norra Laos.


Kommentarer

Populära inlägg