Ommöblering och resultat från fotograferingen av Wilbur

Efter pannkaksfrukosten i morse satte jag igång att möblera om på övervåningen. Dorian skulle få likadant möblerat som Wilbur med en förvaringshylla där han kan ha sina bilar i en låda precis likadant som Wilbur har sina bilar och jag är även på jakt efter en bilmatta åt Dorian. Wilburs rum har nämligen blivit väldigt privat och ingen (framförallt Dorian) får gå in där. Han vakar som en hök så fort Dorian närmar sig trappan och vill gå upp. Han rusar upp eller skriker åt Mia att ta Dorian så att han absolut inte går in på rummet. Sedan kontrollerar Wilbur att Mia inte har släppt in lillebror.
Jag plockade förvaringshyllan från vårt sovrum och Samuel fick då även som önskat sina kläder i en hänggarderob. Nu ser det inget vidare ut i vårt sovrum så det ska fixas framöver. Ett par nya byråer ska inhandlas, sedan blir det tipptopp.

Detta hann jag med före min yoga som började kl 9. Jag har en hel dag innan morgonen börjar tack vare våra kära morgonpigga gossar!

Eftermiddagen har jag ägnat mig åt att få ordning på kontorsdelen och några få papper som kan vara bra att spara. Min ambition är att få det snyggt, stilrent och användbart, så där som de många tjusiga inspirationsbilderna på internet är.  Så blev det inte.. Nu är skrivbordet i alla fall helt tomt, precis som min man önskat.

Jag har fått bilderna från Wilburs fotografering för Peanut Butter and Jelly Models. Tyvärr tycker jag flera ev dem inte blev så bra. Framförallt då Wilbur ser trött ut på många av bilderna (han fick feber på kvällen så det är inte så konstigt, jag hade dock önskat att hon retuscherat bort de mörka skuggorna) och även att bilderna är konstigt tagna. Han har på många av bilderna ett jättestort huvud till en mini kropp. Vi får se vad det leder till.
Jag har bestämt mig för att avvakta med Dorian. De är för aktiva och lyder för dåligt (än så länge) för att kunna jobba som modeller. Jag tror att yrket passar bättre de barn som är lite lugnare än dessa två energiknippen vi har.

Två bilder ingick i priset och jag valde dessa.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg