Barnkalas, Sam till Laos och Mia kommer hem

Strax efter lunch packade Sam sin väska och åkte till Laos. Han hade under förmiddagen tagit hand om barnen medan jag fixade middag inför kvällen. Jag passade på att ha lite avstånd till våra kära barn då jag själv har varit på fantastiskt dåligt humör och det i kombination med våra lynniga barn är inte bra. Eftermiddagen var räddad för mig (och barnen) då barnen var bjudna på barnkalas som hölls i ett rum på klubben. Det innebar bra sysselsättning för barnen och med säkerhet att de inte skulle ha möjlighet att förstöra något hemma hos familjen samt att det är lättöverskådligt för mig när barnen är i ett rum. Familjen hade ordnat med en stor hoppborg som var mycket uppskattat av alla barnen och Wilbur var där mest hela tiden. Dorian kunde jag placera på en stol med en tallrik full med mat och där satt han så fint och åt. Även han uppskattade hoppborgen. Positivt med att barnen har bråkat en hel del här hemma är att jag själv kan känna mig ganska lugn när jag släpper in dem i till exempel en hoppborg full av andra ungar. Båda är tåliga och gråter inte av små krockar med andra och ser också till att inte själva bli knuffade.
Jag skulle vilja ha två stycken hoppborgar hemma, en till dem var och där jag kan låsa in-och utgången.



Ikväll kommer Mia hem. Jippi!! Vi har alla saknat henne, jag, barnen och hennes helpervänner här. Jag vet inte hur många som har frågat efter henne och när hon kommer tillbaka.

Idag firas mors dag och jag fick en blomma av Winnie i vår reception. Grattis alla mammor!
Vi hamnade mitt i en regnskur på vägen till kalaset och fick söka skydd under ett tak. Barnen tyckte det var roligare i regnet...





Fullt..

ös..

Kommentarer

Populära inlägg