Överraskad och överöst av lyx på vår bröllopsdag

Min fot var bättre igår, fortfarande väldigt svullen men jag hade inte ont så vi åkte aldrig till sjukhuset för röntgen.
Sam överraskade mig i fredags med att berätta att Mia tar barnen natten till söndag och vi skulle campa någonstans. Detta visste även gubbarna vi åt middag med i fredags om och de berättade glatt att de kände till campingutflykten och var väl medvetna om att jag egentligen inte är en camping tjej. Det blir säkert mysigt tänkte jag och jag anade att det skulle vara en lyxigare variant än att slå upp ett tält mitt i skogen utan mat..

Vi tillbringade några timmar med barnen på lördagsmorgonen, jag packade myggspray och rengjorde mina diamanter noggrant innan vi gav oss ut på äventyret. Det var spöregn och såg inte ut att bli bättre under dagen, härligt att tälta..
Vi tog tunnelbanan mot Hong Kong, hoppade av och gick in i The Elements (shoppinggalleria). Strosade runt lite lugnt och kom fram till Chanel butiken. Vilken fin klänning, sa Samuel. Ska vi gå in och prova? Ja! sa jag. Hittade världens finaste LBD som jag provade i deras provhytt. Ett stort rum med soffa och TV där sam väntade medan jag bytte om bakom ett draperi. Wow, så bra den satt. Så kommer  expediten med ett par passande skor. Sköna på, rätt höjd på klacken och som även hade en pärla som extra detalj. Ojojoj, vad perfekt allt blev! Vi köpte inget av det..
Sedan gick vi vidare mot Ritz Carlton hotellet. Jag tänkte att vi äter lunch här, säger Sam till mig. Trevligt, mitt favvo ställe. Vi kommer fram och på hotellet finns det servicepersonal överallt, de öppnar dörrarna, visar vägen etc etc. När de kommer fram till oss säger Sam att vi ska checka in och de visar vägen till incheckningsdisken. Öh, vad säger han tänkte jag. Det bara snurrade i huvudet på mig, jag fattade ingenting. Vid incheckningen hänvisar de oss vidare till en annan incheckning. Vi hamnar i en stor lounge, blir satta i en soffa och blir frågade om vad vi vill ha att dricka under tiden vi väntar på att incheckningen blir klar. Två glas champagne får vi och Sam berättar att det är här vi ska campa. Han hade bokat värsta finaste sviten med champagne på rummet, med tillgång till lougnen där det serveras mat och dryck och han hade bokat parmassage med tillhörande relaxavdelning med jacuzzi, bastu och soffa samt trerätters middag som serverades på rummet.
Vi åt lunch i loungen och det var så mycket gott att välja på och det var så fint upplagt och det var så perfekt service. Jag gillar när stolen dras ut för mig och jag får servetten placerad i mitt knä, hihi.
Massagen var fantastisk och efteråt serverades lite tilltugg i relaxavdelningen och de kom med ett par glas champagne.
Efter massagen gick vi återigen till lougnen och åt och drack gott. Självklart var det andra små rätter denna gången.
Vi gick därefter till rummet och serverades middagen. Efter middagen kröp vi ner i sängen och kollade på Rock of ages med jättehög volym.
Samuel väckte mig klockan 09.20 och då hade vi sovit stenhårt i massa timmar. Vi åt en god frukost i loungen och sedan åkte vi hem.
Det var helt fantastiska 24h och jag har myst varenda minut. Jag har fortfarande ett stort leende på läpparna.
Tack min underbara man, Älskar Dig!

Sam åkte i eftermiddags till Nagoya, Japan. Jag tog barnen till Nplazan där det var barnaktiviteter med hoppborgar och dyl. Jag ville inte stanna förlänge med tanke på att min fot inte håller för att springa efter dem vid eventuella rymnings och vredesutbrott. Vi gick hem och bakade scones och de diskade så duktigt efter sig.

Nu ska jag försöka sova. Känner mig hur pigg som hellst efter denna energigivande helg.

Grattis på bröllopsdagen älskling!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg