Skolan stängd och strax kommer Sam hem

Trots att vädervarningen om Black rain togs bort hade Education Bureau (EDB) beslutat att alla skolor skulle vara stängda hela dagen. Jag visste inte att de tog andra beslut över vädervarningarna, så jag och Wilbur kom glatt ner till skolan och möttes av att den var stängd.

Skolan är alltid stängd vid Black och Red rain samt vid Tyfoner no 3/8 eller högre.

Hong Kong Observatory Weather är en site som informera om väder och skickar ut varningar och anvisningar vad man bör göra och tänka på under olika väderförhållanden. Både jag och Sam har deras app där varningarna plingar upp i våra telefoner. Smidigt och pålitligt.

Det är visst extremt sällan Black Rain varning och jag tror att andra delar av Hong Kong var mer drabbade än oss. Jag har upplevt Amber rain (lägsta varningsgraden av regn) som mycket värre än regnet idag.

Sam har precis landat och är strax hemma från Laos.


Kommentarer

Populära inlägg